czwartek, 25 czerwca 2015

Księgowość samodzielna? A może zlecona!

Z samodzielną księgowością mamy do czynienia wówczas, gdy jednostka zatrudnia pracownika księgowego do zajmowania się dokumentacją księgową oraz kadrową, wybór ten sprawdza się głównie w dużych podmiotach gospodarczych generujących wysokie zyski ze sprzedaży towarów czy świadczenia usług. O samodzielnej księgowości można także mówić w sytuacji, gdy właściciel prowadzący firmę wywiązuje się także z obowiązków księgowych indywidualnie. Zwykle polega to na nieskomplikowanych obliczeniach podatkowych czy sporządzaniu faktur sprzedaży i innych dowodów księgowych.

Inwestycja w osobistego pracownika zwiększa tym samym koszty utrzymania oraz koszty działalności gospodarczej.

W mniejszych jednostkach gospodarczych efektywniejszą metodą jest korzystanie z outsourcingu księgowego, który pozwala na oszczędność środków pieniężnych. Outsourcing polega na zleceniu spraw przedsiębiorstwa firmie zewnętrznej, która zajmuje się tymi zadaniami za określoną opłatę. Dla księgowości są to biura rachunkowe, które świadcząc usługę pobierają mniejszą opłatę, aniżeli prywatna księgowa.


Według mnie najlepszym wyborem będzie biuro rachunkowe, ze względu na niższe koszty, jednakże ostateczna decyzja należy do przedsiębiorcy.
 
Blogger Templates